2 Ιαν 2015

Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα ; Πόσα θα πληρώσω ;

κόστος website
Με ολοένα και περισσότερο κόσμο να γνωρίζει τον θαυμαστό κόσμο του διαδικτύου ( internet όπως το λένε στο χωριό μου ), παρατηρώ πως ορισμένες ερωτήσεις τείνουν να επαναλαμβάνονται συνεχώς, με αμείωτη ένταση και επίσης από ολοένα και πιο πολλούς ενδιαφερόμενους. Ειδικά όταν η οικονομική κρίση έχει στριμώξει τους περισσότερους , αν όχι όλους, επαγγελματίες στα όρια της επιβίωσης και το ενδιαφέρον για την διάθεση αγαθών, προιόντων κι υπηρεσιών αυξάνεται ενώ ταυτόχρονα τα διαθέσιμα επενδυτικά κεφάλαια, μειώνονται.




Όμως μία ερώτηση που φαίνεται ότι πάντα προβληματίζει τους επιχειρηματίες, είναι το κόστος.
  • πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα ;
  • πόσο θα πρέπει να πληρώσω για ένα επαγγελματικό website ;
  • πως δεν θα με ξεγελάσουν ;
ενώ το κομφούζιο δείχνει να μεγαλώνει καθώς η επόμενη ερώτηση προσπαθεί να καταλάβει το γιατί οι τιμές αλλάζουν και μάλιστα δραματικά από σχεδιαστή σε σχεδιαστή και από εταιρεία σε εταιρεία.

 Χαμός. Νοητική θολούρα το αποτέλεσμα. Κι όμως και οι ερωτήσεις, εκτός του ότι έχουν βάση, είναι και σωστές αλλά και ..άστοχες την ίδια στιγμή. Για να βάλουμε λοιπόν στο τραπέζι και την κοινή λογική κι ας προσπαθήσω να δώσω μερικές απαντήσεις.

Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα ;
Και μόλις συναντήσαμε την πρώτη, αιτιολογημένη μεν, άκυρη στην ουσία της όμως ερώτηση !

Για σκεφθείτε, θα ρωτούσε κανείς τα παρακάτω ;
  • Σε έναν εργολάβο, ¨Πόσο κοστίζει ένα σπίτι ; "
  • Σε έναν εστιάτορα. "Πόσο κοστίζει ένα μεσημεριανό γεύμα ; "
  • Σε έναν ταξιδιωτικό πράκτορα, "Πόσο κοστίζει ένα ταξίδι ; "
Και γιατί όχι ; Μα επειδή οι ίδιες οι ερωτήσεις είναι τόσο γενικές που πραγματικά δεν μπορούν να απαντηθούν ! Οι απαντήσεις τους εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες. Και οι παραπάνω επαγγελματίες δεν θα μπορούσαν παρά να απαντήσουν, κάπως έτσι:
  •  Ο εργολάβος, " Πρόκειται για τεσσάρι ή πεντάρι ; Μονοκατοικία ή διαμέρισμα ; Με γκαράζ ή με αποθήκη ; Με πισίνα ή κήπο ; "
  • Ο εστιάτορας, "Εξαρτάται από την παραγγελία σας. Έχετε όρεξη για μπριζόλα με πατάτες ή σούπα ; Θέλετε και σαλάτα ή ορεκτικά ; Θα πιείτε μπύρα ή εμφιαλωμένο νερό ; "
  • Ο ταξιδιωτικός πράκτορας, "Που θέλετε να πάτε ; Στην Ευρώπη ή την Ασία ; Στον Καναδά ή την Αυστραλία ; Μέχρι την Λαμία ή απλά τον γύρο της Ακροπόλεως ;"
 Έτσι λοιπόν, και όταν κάποιος ρωτήσει έναν σχεδιαστή, κατασκευαστή ιστοσελίδων, το πιθανότερο θα είναι να εισπράξει αρκέτες αντερωτήσεις:
  • Τι είδους ιστοσελίδα θέλετε ;
  • Ρωτάτε για μια απλή σελίδα παρουσίασης ή για ένα eshop ;
  • Μήπως για ένα blog ;
  • Θα χρειαστεί να ανεβάζετε εικόνες και φωτογραφίες ή και βίντεο ;
....και ένα σωρό άλλες.

Γρήγορη απάντηση:
Εξαρτάται από τις απαιτήσεις σας ! 

 Και θα εκφράσει κάποιος την εύλογη απορία. "Μα, καλά και πως θα πάρω μια ιδέα για τι κόστη συζητάμε ; ". Να προσπαθήσω να δώσω μια γενική ιδέα:

  • Βασική ιστοσελίδα το πολύ 5-6 σελίδων. Οπουδήποτε ανάμεσα στα 100€ με 1200€. Συνήθως αυτές των 100€ είναι χάλια ( αποφύγετέ τις ).
  • Απλό επαγγελματικό website με αρκετά εντυπωσιακά καλούδια, γυαλιστερό και εντυπωσιακό όπου απαραίτητα θα περιλαμβάνει και εικόνες μερκών κοστουμάτων να ανταλλάσουν χειραψίες. Υπολογίστε 2000€ και πάνω για κάτι τέτοιο ( και το χιλιάρικο θεωρώ ότι είναι υπερβολικό )
  • Μία πλήρως σχεδιασμένη στα μέτρα σας υλοποίηση, τιγκαρισμένη στα εφέ που θα κάνει τους ανταγωνιστές σας να ζηλέψουν και εσάς και τους συνεργάτες σας να αναφωνήσετε περήφανοι  "Αααα!" και "Είμαστε κι οι πρώτοι". Συζητάμε για 7000€ και πάνω.
  • Ένα eshop, με δυνατότητες καλαθιού αγορών, online παραγγελιών και πληρωμών, που θα εκμοντερνίσει τον τρόπο δουλειάς σας. Έχω δει προσφορές ακόμα και στα 150€, όμως για να μιλήσουμε σοβαρά, υπολογίστε 1000€ και πάνω. Και μάλιστα για μια πλήρως κομμενη και ραμμένη στα μέτρα και τις απαιτήσεις σας, λύση τα κόστη είναι κατά πολύ πιο αυξημένα.
  • Για οτιδήποτε άλλο, που δεν σκέφτηκα και δεν έχω περιλάβει, "εξαρτάται".
Και βασικά, όλα τα παραπάνω νούμερα είναι οπωσδήποτε ενδεικτικά και σκοπός μου είναι να προσπαθήσω να σας δώσω μία γενική ιδέα όπως είπα, για το τι θα πρέπει να περιμένετε. 

ανάγκες
Και φυσικά, το ελληνικό δαιμόνιο που λέμε, θα κάνει πολλούς να σκεφτούν ότι μάλλον είμαι υπερβολικός, καθώς οι ίδιοι, είτε σαν επαγγελματίες σχεδιαστές είτε σαν ψαγμένοι υποψήφιοι πελάτες, μπορούν άνετα και μέσα σε μια νύχτα να εγκαταστήσουν μία από τις πάμπολλες πλατφόρμες ιστοσελίδων ή και eshop ( σαν κι αυτές που είδαμε στο Πλατφόρμες για eshop ) να περάσουν και τα ελληνικά και να λύσουν το πρόβλημα με κόστος όχι μεγαλύτερο από μια ντουζίνα μπύρες ! 
Και η αλήθεια είναι ότι δεν θα λένε ψέματα. Η αρχική εξοικονόμηση, ειδικά στην περίπτωση των επαγγελματικών αξιοποιήσεων , θα είναι πραγματικά πολύ μεγάλη. Όμως προσοχή εδώ. καθώς το κόστος που αρχικά θα έχετε επωφεληθεί, είτε θα αναγκαστείτε να το πληρώσετε στα επόμενα στάδια, είτε θα καταλήξετε με μια υλοποίηση λίγο πολύ άχρηστη κι αδιέξοδη.

Πόσο θα πρέπει να πληρώσω για ένα website ;
 Αυτή είναι η πραγματικά ουσιαστική ερώτηση, την οποία μάλιστα θα πρέπει να κάνουν στον εαυτό τους, όλοι οι επαγγελματίες ΠΡΙΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΙΝΗΣΗ !!! Αφήστε το τηλέφωνο στην άκρη, μην τηλεφωνήσετε ακόμα σε εκείνον τον γνωστό του γνωστού που σας σύστησαν ή γνωρίζετε από τον οικογενειακό και φιλικό σας κύκλο και σκεφτείτε ή ξανασκεφτείτε και πάλι τα πράγματα.

euro
Έχω συναντήσει πολλούς επαγγελματίες, που λόγω άγνοιας περί των τεχνικών, μπερδεύονται μπροστά σε έναν γκουρού της τεχνολογίας ο οποίος και φοιτά σε μια τεχνολογική σχολή και "παίζει τα γκομπιούτερ στα δάχτυλα". Έχω δει και άλλους να εντυπωσιάζονται από μια παρουσιάση ενός slider ( εναλασσόμενες κινούμενες εικόνες ) ή από μια ειδική λειτουργία upload. Και ακόμα και αρκετούς "κουμπωμένους" να θαμπώνουν με την αυτόματη μετάφραση στα αρχαία Μανδαρικά που υπόσχεται ο κοστουμαρισμένος πωλητής !!

Η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να μείνετε επικεντρωμένοι ακριβώς  στο τι θέλετε, τι χρειάζεστε και σε ποιά χαρακτηριστικά θεωρείτε ότι θα ήταν απαραίτητα αλλά και λειτουργικά για την επιχείρησή σας.
Φυσικά, υπάρχουν πολλά τεχνικά θέματα, πράγματα που κανείς δεν χρειάζεται να γνωρίζει ή και να καταλαβαίνει και σίγουρα όταν ένας έμπορος καθίσει στο τραπέζι με έναν σχεδιαστή σελίδων και εκείνος αρχίσει τις περίεργες ορολογίες του στυλ "θεωρώ πως ένα XML sitemap είναι απαραίτητο και καλό θα ήταν να υλοποιεί την javascript αλλά και να είναι και συμβατό με την HTML 5" θα πρέπει κανονικά να σταματά και να αρχίσει να αναρωτιέται. 
"Γιατί μου τα λέει αυτά τώρα εμένα ;" και ακόμα καλύτερα "χρειάζομαι αυτή τη δυνατότητα άμεσα ή μπορώ να την προσθέσω αργότερα ;"
Για παράδειγμα, εάν η συζήτηση γίνεται με έναν εισαγωγέα που ειδικεύεται στην εισαγωγή και εμπορία 10 εξειδικευμένων προιόντων, το θέμα θα πρέπει να είναι εάν οι ανάγκες του απαιτούν πραγματικά μια πολυσύνθετη ιστοσελίδα, βαρυφορτωμένη από δυνατότητες ή κάτι πραγματικά απλό και τελικά 100% λειτουργικό. Κι όμως υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες, που μπήκαν στην διαδικασία να ξοδέψουν ακόμα και 10 και 15 χιλιάδες ευρώ, για σελίδες τιγκαρισμένες στην flash ( κυριολεκτικά θάνατος για το SEO ) και αυτές οι σελίδες να μην δέχονται τελικά πάνω από 5 επισκέψεις το μήνα, αλλά και να μην παράγουν ούτε χρήμα ούτε και να ενισχύουν την εικόνα της επιχείρησης.
 Γρήγορη απάντηση:
Θέστε στόχους. Δείτε πόσα χρήματα διαθέτετε, τι ακριβώς θέλετε να κάνετε και πως τα χρήματά σας θα πιάσουν τόπο. Σχεδιάστε καλά και μην ξεχνάτε ότι κάθε παράλειψη ή κάτι που θα σκεφτείτε μετά, θα κοστίσει έξτρα και σε χρήμα όπως και σε χρόνο. Αποφύγετε εντυπωσιασμούς και γυαλιστερά περιτυλίγματα και εστιάστε στο τι ακριβώς χρειάζεται η δουλειά σας.

Πως δεν θα με ξεγελάσουν ;
Πολύ καλή ερώτηση και μια που σίγουρα οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν κατά νου ή θα έπρεπε να σκέφτονται.

Όμως, η απάντηση δεν είναι καθόλου εύκολη.
πορτοιφόλι

Καταρχήν, επειδή η κάθε δουλειά και η κάθε υλοποίηση είναι τελικά μοναδική, η κάθε επιχείρηση έχει τις ιδιαιτερότητές της και δεν υπάρχει δυνατότητα κοινής μέτρησης ή και ζύγισης. Είναι πολύ δύσκολο δηλαδή  να σας πει κάποιος " Αα, ακριβά σε χρέωσαν με 2000€ για το ενέο σου eshop, αφού αλλού θα στο έφτιαχναν με τα μισά", μιας και ειδικά τα περισσότερα eshop κοστίζουν τόσα ή και περισσότερα χρήματα. Η καλύτερη αντιμετώπιση, είναι η διασταύρωση τιμών με ανθρώπους και συναδέλφους που γνωρίζετε κι εμπιστεύεστε. Αυτό θα σας βοηθήσει να σχηματίσετε μία εικόνα. Ρωτήστε ποσά πλήρωσαν εκείνοι, αν είναι ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα, τι λάθη έγιναν και τι θα σας συμβούλευαν.


Γρήγορη απάντηση:
Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική. Αν κάποιος σας υπόσχεται γρήγορα και πολλά έσοδα, ζητήστε και πάρτε αποδείξεις κι επιβεβαιώσεις. Αν πιστεύετε ότι όλοι σας ζητούν τα διπλά και τα τρίδιπλα από όσα εσείς πιστεύετε ότι αξίζει αυτό που  ζητάτε, σκεφτείτε ότι μάλλον θα έχουν δίκηο κι αναπροσαρμόστε είτε τα διαθέσιμα είτε λιγοστεψτε τις απαιτήσεις σας.

Γιατί οι τιμές αλλάζουν από σχεδιαστή σε σχεδιαστή και εταιρεία από εταιρεία ;
Ακόμα μία καλή ερώτηση, αλλά με εύκολη τελικά απάντηση. Ας την δούμε όμως λίγο αναλυτικά:
  • οι τιμές διαφέρουν όπως και σε όλα τα συναφή είδη. Δηλαδή, δεν υπάρχει μία τιμή για όλα τα παντελόνια τζην όπως και δεν έχουν όλοι οι πάροχοι τηλεφωνίας τα ίδια τιμολόγια. Ο καθένας προσφέρει κάτι διαφορετικό από τον άλλο ή και διαφορετικούς τρόπους εργασίας. Όμως υπάρχει όντως θέμα, όταν για τα ίδια ακριβώς πράγματα, συναντάτε πραγματικά μεγάλα εύρη τιμών. Εκεί όντως κάτι συμβαίνει και θα χρειαστεί να το ψάξετε, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το λάθος θα είναι πάντα στον πιο ακριβό.
  • κάποιοι εργάζονται για τον επιούσιο και κάποιοι άλλοι για να αγοράσουν την δεύτερη Mercedes. Το ίδιο συμβαίνει παντού άλλωστε.
  • κάποιοι δεν κατάλαβαν το τι τους ζητάτε ή το τι ακριβώς θα φτιάξουν. Έτσι και η χρέωσή τους είναι αντίστοιχα λανθασμένη
  • κάποιοι είναι πραγματικά καλοί τεχνίτες ή έχουν καλύτερη αντίληψη και για αυτό ζητούν να αμοιφθούν κι ανάλογα
  • κάποιοι απλά θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν έναν ακόμα πελάτη, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι θα ανταποκριθούν και στο έργο που θα κληθούν να αναλάβουν
 Γρήγορη απάντηση:
 Η ίδια με την παραπάνω.
Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική. Αν κάποιος σας υπόσχεται γρήγορα και πολλά έσοδα, ζητήστε και πάρτε αποδείξεις κι επιβεβαιώσεις. Αν πιστεύετε ότι όλοι σας ζητούν τα διπλά και τα τρίδιπλα από όσα εσείς πιστεύετε ότι αξίζει αυτό που  ζητάτε, σκεφτείτε ότι μάλλον θα έχουν δίκηο κι αναπροσαρμόστε είτε τα διαθέσιμα είτε λιγοστεψτε τις απαιτήσεις σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου