31 Δεκ 2014

Τα Πρέπει και τα ΔΕΝ Πρέπει για ένα eshop - Σημεία προσοχής

eshop
Τι θα πρέπει να περιμένει, ένας έμπορος, τον πρώτο καιρό λειτουργίας του online καταστήματός του ;  Ποια είναι εκείνα τα δεδομένα που δεν θα πρέπει να αγνοήσει ; Τι θα χρειαστεί να προσέξει κατά τη δημιουργία αλλά και στην λειτουργία του eshop του ; Πρέπει να μάθει νέα πράγματα ή απλά να ενεργοποιήσει την εμπειρία που ήδη έχει αποκτήσει από το παραδοσιακό κατάστημά του ; Είναι τόσες πολλές και τόσο δύσκολες οι προκλήσεις που θα πρέπει να τον προβληματίσουν ;

Πολλά τα πρέπει και βουνό οι δυσκολίες ; Όχι ακριβώς και σίγουρα δεν υπάρχουν άγνωστες καταστάσεις και δεδομένα που απαιτούν πτυχίο ...πυρηνικού επιστήμονα.

Ας δούμε μερικά γενικά αλλά πολύ σημαντικά σημεία προσοχής.


Πάρτε το στα σοβαρά
Το πρώτο και το πλέον σημαντικό βήμα, είναι να κατανοήσει ο έμπορος τις ευκαιρίες που προσφέρει το διαδίκτυο. Αν ξεκινήσετε πρόχειρα και χωρίς σχέδιο και καλό πλάνο, όπως ακριβώς δηλαδή θα κάνατε στην περίπτωση που θελήσετε να ανοίξετε ένα φυσικό μαγαζί ή επιχείρηση, είναι απολύτως σίγουρο ότι η προσπάθεια σας θα αποτύχει. Μια καλή αρχή για παράδειγμα, είναι η πολύ καλή εκμάθηση του κομματιού της διαχείρισης του eshop σας, του κομματιού δηλαδή που δεν θα είναι ορατό στον πελάτη και που ταυτόχρονα είναι και ο κορμός του όλου καταστήματος. Μια επίσης καλή ιδέα είναι η ανάθεση της διαχείρισης σε αποκλειστικά έναν χειριστή, κατά το αρχικό στάδιο τουλάχιστον, ο οποίος και θα έχει ανά πάσα στιγμή την ευθύνη και την πλήρη εικόνα λειτουργίας του καταστήματος όπως και την ευθύνη παρακολούθησης των παραγγελιών και των πελατών.

Καλή στρατηγική
Στο διαδίκτυο, το κάθε ένα κατάστημα είναι κυριολεκτικά δίπλα το ένα στο άλλο. Έτσι η πρώτη ερώτηση για τον επαγγελματία θα πρέπει να είναι "γιατί ο πελάτης να προτιμήσει εμένα και όχι τον άλλο ; ". Υπάρχουν 2 βασικές επιτυχημένες στρατηγικές, οι ίδιες βασικά που διέπουν όλο το εμπόριο. Προσφέρω την καλύτερη τιμή ή διαθέτω αποκλειστικές υπηρεσίες ή και μοναδικά προιόντα. Καλό θα είναι λοιπόν να είστε σε τουλάχιστον μία από αυτές τις κατηγορίες.

Υψηλής ποιότητας σελίδα
about usΌταν μία σελίδα, οποιαδήποτε σελίδα στο διαδίκτυο και ακόμα περισσότερο ένα eshop, δεν δίνει καλή εικόνα, είναι φτωχή και όχι καλαίσθητη, τα αποτελέσματα θα είναι με την σειρά τους κακά. Όπως και σε ένα φυσικό κατάστημα, μια κακοστημένη βιτρίνα ή μια βρώμικη πόρτα αποθαρύνει τον υποψήφιο πελάτη ακόμα και να μπει στον χώρο, πόσο μάλλον να ψωνίσει κιόλας. Για αυτό χρειάζεται να δώσετε βάση σε μια καλά και με επαγγελματικό τρόπο, στημένη σελίδα και να αποφύγετε σε κάθε περίπτωση την ανάρτηση  για παράδειγμα κακής ποιότητας φωτογραφιών των προιόντων. Μια επίσης καλή τεχνική είναι η δοκιμή της σελίδας σας με διαφορετικούς browsers ή ακόμα και από διαφορετικά pc και τοποθεσίες, έτσι ώστε να είστε σίγουροι ότι η εικόνα που θα βλέπει ο πελάτης, θα είναι πάντοτε σωστή και με καλή λειτουργία.


Επιδιώξετε μια εύκολη σελίδα
Οι επισκέπτες  θα πρέπει να μπορούν άνετα, αύκολα και γρήγορα να βρίσκουν αυτό που αναζητούν. Επίσης θα πρέπει και να μπορούν εξίσου εύκολα να προχωρούν στην ολοκλήρωση μιας αγοράς. Καλό είναι λοιπόν να υπάρχει μια σωστή και πλήρης μηχανή αναζήτησης εντός του eshop όπως και κατανοητές οδηγίες για την διαδικασία παραγγελίας. Να έχετε πάντα κατά νου, ότι δεν έχουν όλοι τον ίδιο βαθμό εξοικίωσης με το διαδίκτυο ή και τον κόσμο των computer.

Γίνετε εσείς ο πελάτης
Ο καλύτερος τρόπος κατανόησης του online shopping αλλά και του τρόπου σκέψης του επισκέπτη και του πελάτη ενός eshop, είναι να δοκιμάσετε εσείς ο ίδιος να παραγγείλετε και να αγοράσετε online. Ψωνίζοντας σε ένα online κατάστημα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τα πως και τα γιατί σας ώθησαν στην αγορά σας. Η περιήγηση επίσης σε άλλα πετυχημένα ηλεκτρονικά καταστήματα θα αποφέρει πολύτιμα συμπεράσματα.

Καθησυχάστε τους πελάτες σας
Κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει από ένα κατάστημα που δεν εμπιστεύεται. Ούτε κι εσείς άλλωστε. Σιγουρευτείτε λοιπόν ότι έχετε αναρτήσει καλές, αναλυτικές και επεξηγηματικές σελίδες δήλωσης των όρων ασφαλείας όπως και των όρων χρήσης της σελίδας σας. Εξηγήστε στους πελάτες σας όσο το δυνατόν καλύτερα την διαδικασία παραγγελίας, την πολιτική επιστροφών και μην αμελήσετε να έχετε πάντα αναλυτικές περιγραφές των προιόντων και των υπηρεσιών που προσφέρετε. Μην ξεχάσετε να αναφέτε την τοποθεσία της έδρας του καταστήματος και προσφέρετε τηλέφωνα και email επικοινωνίας.

social media
Προωθήστε το κατάστημά σας
Αν δεν διαλαλήσετε την σελίδα σας δεν θα έχετε αρκετή κίνηση. Απλό. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες προώθησης μιας ιστοσελίδας όπως εγγραφή σε μηχανές αναζήτησης, σε newsgroups και forums, πληρωμένες καταχωρίσεις σε άλλα site και blogs κτλ. Επίσης εάν υπάρχει ήδη φυσικό κατάστημα, μια ιδέα είναι η γνωστοποίηση μέσω αυτού, για παράδειγμα με ενημέρωση των επισκεπτών του ή και με προσθήκη της online διεύθυνσης στις κάρτες και στις σακούλες του.


Να είστε ο πρώτος
Ειναι γεγονός ότι τα πράγματα είναι πάντοτε ευκολότερα όταν είστε μπροστά από τον ανταγωνισμό. Εάν μάλιστα οι ανταγωνιστές σας δεν έχουν ακόμα online παρουσία, ισχύει το "τώρα ή ποτέ" !!

Υπομονή και επιμονή
Και πάλι, όπως και σε ένα παραδοσιακό κατάστημα, δεν περιμένετε επισκεψιμότητα και έσοδα από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του, έτσι και σε ένα ηλεκτρονικό θα πρέπει να περιμένετε ένα ικανό διάστημα αρκετών μηνών για να διαπιστώσετε πως πήρε πραγματικά μπροστά. Συνεχίστε λοιπόν, με επιμονή την σκληρή δουλειά στο κατάστημά σας αλλά προετοιμαστείτε παράλληλα για την καλή και σωστή ανταπόκριση στη ζήτηση που κάποια στιγμή μπορεί να αρχίσει μαζικά.

Ταχύτητα φόρτωσης του eshop

Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας, είναι ένα από τα πλέον κρίσιμα σημεία. Μια κακοσχεδιασμένη ή και βαριά φορτωμένη σελίδα με addons και widjets ή ακατέργαστες και μεγάλου μεγέθους φωτογραφίες, σίγουρα θα αργεί να ανοίξει στους υπολογιστές των επισκεπτών σας και εξίσου σίγουρα θα προκαλέσει εκνευρισμό και τελικά αποθάρυνσή τους. Υπάρχουν μάλιστα κάποιες στατιστικές που μετρούν ότι για κάθε 2 δευτερόλεπτα καθυστέρησης, παρατηρείται ένα ποσοστό της τάξης του 8% των επισκεπτών που εγκαταλείπει την σελίδα.

Επιλογή πλατφόρμας
Η κατάλληλη επιλογή πλατφόρμας ανάπτυξης για το κατάστημά σας, μπορεί να διαφέρει από εκείνες που καλύπτουν όλους τους άλλους. Θα πρέπει να επιλέξετε σωστά και με γνώμονα το μέγεθος της επιχείρησής σας, τις μελλοντικές ανάγκες και το πλάνο σας, τις δυνατότητες που χρειάζεστε, την ευκολία αξιοποίησης και συντήρησής της και τελικά με τον χρόνο, τον κόπο και το χρήμα που μπορεί να απαιτηθούν.

Έρευνες αγοράς
Βασικά να έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά. Άλλη μια βασική αρχή που πολλές φορές όμως παραμελείται.  Χρησιμοποιήστε όλα τα εργαλεία ανάλυσης και κατανόησης των δεδομένων που λαμβάνετε από την σελίδα σας, παρακολουθήστε τις τάσεις όχι μόνον της αγοράς αλλά και του διαδικτύου και στοχεύστε στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη αλλά και της μεγιστοποίησης των κερδών σας.

Πολλαπλά προιόντα ανά σελίδα
Μια καλή εμπορική πρακτική, είναι η παρουσίαση σχετικών και συνδεδεμένων προιόντων, η ομαδοποίηση σε κατηγορίες ανά μάρκα, σχετικότητα ή και χρώμα.  Προσφέρετε έτσι στον πελάτη και άλλους "πειρασμούς" πέρα από το συγκεκριμένο προιόν που τον οδήγησε στην σελίδα σας αρχικά.


σημαντικό
Εικόνες και φωτογραφίες
Προσπαθήστε να αναρτάτε όσο το δυνατόν καλύτερες εικόνες για τα προιόντα σας. Μην ξεχνάτε ότι ο πελάτης δεν μπορεί να πιάσει, να αισθανθεί ή να ...μυρίσει ένα προιόν που βλέπει σε μια οθόνη και που δεν είναι τυποποιημένο. Πέρα λοιπόν από την καλή περιγραφή,  για προιόντα που δεν πωλούνται  από το κουτί τους, όπως για παράδειγμα ένα πλεκτό πουλόβερ ή ένα χρυσό δαχτυλίδι, το βάρος πέφτει κατά κύριο λόγο στην  εικόνα, φωτογραφία του.

Παράδοση κι αποστολή
Οι περισσότεροι πελάτες σας, θα ενδιαφερθούν ταυτόχρονα με το προιόν και για τον τρόπο παραλαβής, τον χρόνο παράδοσης αλλά και το επιπλέον κόστος αποστολής του. Φροντίστε λοιπόν να είστε κατατοπιστικοί και σαφείς.


Επικοινωνία με τον πελάτη
Ακόμα και ένα τυποποιημένο email πληροφόρησης του πελάτη για κάποιο γεγονός, όπως για τα στάδια που ακολουθεί η παραγγελία του, η διευκρινιστική απάντηση σε μια απορία του, η ενημέρωση για μια νέα παραλαβή προιόντων στο κατάστημα που μπορει να τον ενδιαφέρουν, δίνει αξία στο κατάστημά σας και συμβάλλει στην αξιοπιστία και εγκυρότητά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου