31 Δεκ 2014

Τα Πρέπει και τα ΔΕΝ Πρέπει για ένα eshop - Εμπόρευμα και στοκ

ράφια eshop
Ξεκινήσατε λοιπόν το νέο σας online κατάστημα, και αρχίζετε να γεμίζετε τα ράφια και τις βιτρίνες του. Μετά από τα πρώτα στάδια της κατασκευής, της τεχνικής διαμόρφωσης και της αισθητικής αρτιότητάς του το επόμενο σημαντικό βήμα, είναι αυτό της πλήρωσης του με εμπόρευμα. Εμπόρευμα που είτε βρίσκεται ήδη στα ράφια του φυσικού καταστήματος που ήδη λειτουργείτε, είτε είναι νέο και πρόσθετο αυτού.

Μία διαδικασία που θα χρειαστεί καλή προετοιμασία, συνεχή παρακολούθηση μετά τις πρώτες αναρτήσεις προιόντων και και καλό σχεδιασμό για να προσφέρετε πάντα στον πελάτη μία καλή εικόνα του καταστήματός σας όσο και αξιόπιστη.



Ας δούμε λοιπόν μερικά ΠΡΕΠΕΙ και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ στα οποία θα χρειαστεί να εστιάσετε:


ΠΡΕΠΕΙ
.. να ενημερώνετε συνεχώς και σταθερά τα προιόντα του καταστήματος

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να αφήνετε το κατάστημά σας να "βαλτώνει" με τα ίδια προιόντα και τιμές 

Ένας έμπορος φροντίζει να ανανεώνει συνεχώς και τακτικά τις βιτρίνες και τα ράφια του καταστήματός του, ανάλογα με τις νέες παραλαβές, τις περιόδους προσφορών κι εκπτώσεων, τις αλλαγές των εποχών αλλά και τις "ειδικές περιόδους" όπως πχ είναι τα Χριστούγεννα.  Η ίδια πρακτική σε ένα online κατάστημα, μπορεί να μεγιστοποιήσει την επισκεψιμότητα, τις αναφορές των πελατών για το κατάστημά σας και τελικά θα βοηθήσει στις πωλήσεις αλλά και στα κέρδη. Ένα ζωντανό και με υγιή εικόνα κατάστημα πάντοτε προσελκύει πελάτες !


ΠΡΕΠΕΙ
... να προσθέτετε μόνο προιόντα μεγάλης εμπορευσιμότητας

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να υπερφορτώνετε το κατάστημά σας με όλα τα προιόντα που διαθέτουν οι προμηθευτές σας

Η ποσότητα των προιόντων που θα πωλήσετε και το κέρδος που θα αποκομίσετε εξαρτάται απόλυτα από τις παραγγελίες που θα λάβετε. Για να προσελκύσετε νέους πελάτες αλλά και για την δημιουργία μιας πιστής πελατειακής βάσης, καλό είναι να εμπορεύεστε δημοφιλή προιόντα. Είναι καλό, ειδικά στην αρχική φάση λειτουργίας του νέου σας καταστήματος, να ξεκινήσετε ακριβώς από εκείνα τα προιόντα που μπορούν να σας φέρουν άμεσο ενδιαφέρον και πωλήσεις και να μην σπαταλήσετε εργατοώρες ή και χρήμα για να αντιγράψετε ολόκληρο τον κατάλογο του προμηθευτή σας, ο οποίος μπορεί να περιέχει από ελικόπτερα έως και ...καρφίτσες.



ΠΡΕΠΕΙ
...να ενημερώνετε συνεχώς τα υπάρχοντα προιόντα σας

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να αμελείτε τα επίπεδα του στοκ και τις διαθέσιμες ποσότητες των προιόντων σας


Ένα βασικό λάθος που κάνουν που έμποροι είναι ότι στην προσπάθεια προσέλκυσης πελατών, δείχνουν διαθεσιμότητες ή και γρήγορους χρόνους παράδοσης προιόντων που δεν υπάρχουν σε στοκ ούτε στο ράφι του προμηθευτή τους. Η ζημιά μάλιστα που επιφέρει μια τέτοια τακτική στην αξιοπιστία και στο προφίλ του καταστήματος είναι μεγάλη, καθώς ο πελάτης απογοητεύεται, ταλαιπωρείται ή και αισθάνεται ότι τον κοροιδεύουν.
Ειδικά όμως στην περίπτωση ενός νέου ηλεκτρονικού καταστήματος, μπορεί να αποδειχθεί τραγικά μεγάλη και με πολύ άσχημες συνέπειες στην προσπάθεια δημιουργίας "καλού ονόματος" και αύξησης της επισκεψιμότητας.



προμηθευτέςΠΡΕΠΕΙ
... να έχετε μόνιμο ανοιχτό δίαυλο με τους προμηθευτές σας

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
...να σπαταλάτε πολύ και πολύτιμο τελικά χρόνο στην περιγραφή και την ενημέρωση των προιόντων σας

Οι προμηθευτές σας, ειδικά σε τυποποιημένα είδη, μπορούν να σας παρέχουν συνεχώς ενημερωμένα και αναλυτικά στοιχεία των προιόντων που ήδη έχετε στο ράφι σας ή και στα νέα που αναμένονται. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα δικά τους στοιχεία, εξοικονομείτε χρόνο και κόπο ενώ το κατάστημά σας είναι πάντοτε ενημερωμένο.  Επίσηςμπορείτε να παρέχετε εξειδικευμένη πληροφόρηση στους πελάτες, καλή υποστήριξη ενώ θα είστε σε θέση να γνωρίζετε πάντοτε το πραγματικό διαθέισμο στοκ.


ΠΡΕΠΕΙ
...να σχεδιάζετε την αναβάθμιση του καταστήματός σας

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να αναγκάζεστε να αναβαθμίσετε το κατάστημά σας χωρίς σχέδιο

 Οι όποιες αναβαθμίσεις του καταστήματός σας, ειδικά οι μεγάλες και εκείνες που επηρεάζουν ολόκληρη την λειτουργία του, θα πρέπει να σχεδιάζονται καλά και να πραγματοποιούνται σε ώρες, ημέρες ή και περιόδους ανάλογα όπου η επισκεψιμότητα δεν είναι μεγάλη ή η κίνηση δεν είναι αιχμής. Φανταστείτε ότι μια απλή αλλαγή τιμής ενός προιόντος κατά τη διάρκεια της ημέρας και την ώρα που αρκετοί πελάτες έχουν στο καλάθι τους αυτό το προιόν ή είναι στην διαδικάσία του Ταμείου, τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.


internet
ΠΡΕΠΕΙ
... να προωθείτε τα προιόντα σας σε όλα τα πιθανά εμπορικά κανάλια

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να μένετε στάσιμοι και κολλημένοι σε μία μέθοδο προσέλκυσης πελατών


Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, έχει την δυνατότητα να διαθέτει πολλαπλά σημεία εμφάνισης και πάμπολλες βιτρίνες καθώς δεν περιορίζεται από τα κλασσικά δεσμά ενός αντίστοιχου "φυσικού".  Διαφημίστε λοιπόν τα προιόντα σας και χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ebay, τα forum και όποιο άλλο μέσο προβολής διαθέτει η διαδικτυακή κοινότητα, για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τελικά τους πελάτες και τις πωλήσεις σας.


ΠΡΕΠΕΙ
... να χρησιμοποιήτε ένα καλό πρόγραμμα παρακολούθησης των στατιστικών του  eshop σας


ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
... να υποτιμάτε την δύναμη που προσφέρουν τα computer


Mε έναν οποιοδήποτε προσωπικό υπολογιστή, σταθερό ή φορητό και ένα απλό λογιστικό φύλλο σας και το MS EXCEL ή αντίστοιχο, μπορείτε να έχετε πάντα την εικόνα του καταστήματος σας σε ότι αφορά όλα τα στοιχεία του. Από τον αριθμό των πελατών και τις τρέχουσες παραγγελίες έως και τις διαθέσιμες ποσότητες και τις τρέχουσες τιμές. Έτσι εκτός από τα χρήσιμα συμπεράσματα που θα εξάγετε ανά πάσα στιγμή, θα είστε και σε θέση της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών σας. Στατιστικά που με καλό αρχικό σχεδιασμό μπορεί να απαιτούν ελάχιστο χρόνο για την ενημέρωσή τους, αλλά που με την πάροδο του χρόνου θα σημαίνουν χρήμα και θα αποφέρουν κέρδη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου