14 Αυγ 2014

Πρόσθετα για το osCommerce

Είναι, μπορώ να πω γενική πεποίθηση, ότι το oscommerce είναι από τα πλέον σταθερά και αξιόπιστα CRM συστήματα ανάπτυξης eshop όπως και το παλαιότερο αλλά και πρόγονος πολλών άλλων που έχουν βασιστεί και εξελιχθεί πάνω σε αυτό, ταυτόχρονα όμως είναι και δύσκολο να αναπτυχθεί μιας και απαιτούνται γνώσεις, έστω και βασικές, προγραμματισμού.

Σίγουρα έρχεται με την δυνατότητα της άμεσης χρήσης του, "out of the box" όπως λένε και στο χωριό μου, όμως στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει μιας και του λείπουν πάμπολλες δυνατότητες χρήσης, ειδικά μάλιστα όταν συγκρίνεται με άλλες πλατφόρμες όπως το opencart, το prestashop κτλ που ενσωματώνουν εξαιρετικά πολλά στοιχεία και ήδη έτοιμα προς χρήση, αμέσως μόλις εγκατασταθούν στον server.



Η γνώμη μου όμως είναι, πως αυτό δεν είναι απαραίτητα ένα μειονέκτημα, αλλά αντίθετα ένα πολύ μεγάλο προτέρημα αφού ο μέλλων χρήστης μπορεί να αναπτύξει το κατάστημά του ακριβώς προσαρμοσμένο στις ανάγκες του, χωρίς περιττές λειτουργίες και χωρίς να έχει ένα "φουσκωμένο" πρόγραμμα, γεμάτο από μενού και παραμενού που πολύ λίγο ή και ποτέ, θα χρειαστεί.

Ειδικά μάλιστα, στην περίπτωση του Prestashop αυτό είναι κάτι παραπάνω από προφανές, ενώ σίγουρα η ανάγκη προσθήκης μιας λειτουργίας δεν εκλείπει. Κάτι που μεταφράζεται φυσικά σε επιπλέον ανάλωση σε χρόνο και προπαντώς χρήμα. Και το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις άλλες πλατφόρμες, όπως πχ το opencart.

Θα πρέπει βέβαια, να πω εδώ ότι ένα από τα πιο σοβαρά μειονεκτήματα του oscommerce είναι η πολύ δύσκολη έως και αδύνατη πολλές φορές, εφαρμογή ενός template, της εικόνας δηλαδή του καταλόγου, ΑΦΟΥ έχει ξεκινήσει η ανάπτυξη του. Είναι δηλαδή προτιμότερο να γίνεται πρώτα η εγκατάσταση στον server, να εφαρμόζεται σε αυτήν ένα template που έχουμε επιλέξει και μετά να ακολουθούν όλες οι επιθυμητές αλλαγές. Ειδικά μάλιστα εκείνες που αφορούν την παραμετροποίηση και την προσαρμογή στα
ευρωπαικά και κυρίως στα ελληνικά δεδομένα, μιας και αυτού του είδους τα προγράμματα κατά κύριο λόγο είναι αμερικάνικης προέλευσης, ενώ είναι γνωστό πως η ελληνική πραγματικότητα μαστίζεται θα έλεγα από πρωτοτυπίες και ιδιαιτερότητες.

Ακολουθεί λοιπόν, μια λίστα των πρόσθετων αλλαγών που έχω ήδη κάνει αλλά και συνεχίζω να κάνω σε ένα project που δουλεύω αυτόν τον καιρό. Χρησιμοποιώ την πιο πρόσφατη έκδοσητου oscommerce, την 2.3.4 που κυκλοφόρησε στις 6 Ιουνίου 2014.

Σε αυτήν την πρώτη φάση, έχω δώσει έμφαση στο κομμάτι της Διαχείρισης, προσπαθώντας να παρέχω στον χρήστη-έμπορο όσο το δυνατόν περισσότερα εργαλεία αξιοποίησης, ευκολίας και καλής οπτικής του καταστήματός του.

  • Theme Switcer. Προσθέτει πολλά χρωματικά θέματα εμφανισης του καταλόγου
  • Enchased Contact us. Μια εμπλουτισμένη και πιο όμορφη ειδική σελίδα Επικοινωνίας
  • Easy Map. Εμφανίζει την τοποθεσία της έδρας του καταστήματος σε χάρτες.
  • Multilanguage for config. Δίνει τη δυνατότητα μετάφρασης σε οποιαδήποτε γλώσσα, ακόμα και εκείνων των κομματιών της διαχείρισης που επιμένουν να παραμένουν στα αγγλικά
  • Admin theme switcer. Αντίστοιχα με το παραπάνω πρόσθετο που αναλαμβάνει την πλευρά του καταλόγου, αυτό προσθέτει καλαισθησία στην διαχείριση
  • Picture Check. Δίνει μια πλήρη εικόνα της κατάστασης των εικόνων του καταστήματος, ελέγχοντας για απώλειες, εμφανίζοντας τα χαρακτηριστικά και την θέση τους.
  • ws5- wholesale. Ο Διαχειριστής μπορεί να διαχωρίσει έναν πελάτη χονδρικής από όλους τους υπόλοιπους, εμφανίζοντας του άλλες τιμές και δυνατότητες
  • whos online dashboard. Στην κύρια οθόνη της διαχείρισης, εμφανίζονται οι επισκέπτες, οι πελάτες, ποιές σελίδες βλέπουν και διάφορα άλλα στοιχεία
  • Grid developer tool. Βοηθά στην επιλογή της καλύτερης διαμόρφωσης του εύρους του καταλόγου
  • Pickup module. Προσθέτει την δυνατότητα παραλαβής από το κατάστημα
  • Order editor. Ο διαχειριστής μπορεί να επεξεργαστεί τις παραγγελίες των πελατών
  • Create account & Order Maker. Ο διαχειριστής μπορεί να δημιουργήσει ένα λογαριασμό πελάτη όπως και μια παραγγελία για αυτόν. Πολύ χρήσιμη δυνατότητα για τις τηλεφωνικές παραγγελίες
  • Customers extra fields. Προσθέτει όλα όσα πεδία για τους πελάτες που μπορεί να χρειαστούν πχ ΔΟΥ ή για το ΑΦΜ που είναι αναγκαία όταν ζητείται τιμολόγιο
  • Products monitor. Παρακολουθεί την σωστή ανάρτηση των προιόντων
  • Increase/Decrease Prices. Γρήγορη και μαζική αλλαγή τιμών και εφαρμογής εκπτώσεων
  • Margin report. Αναφέρει τα κέρδη σε ποσοστό ή χρήμα επί των αντοίστοιχων πωλήσεων
  • Quick attributes. Άμεση κι εύκολη αλλαγή των χαρακτηριστικών των προιόντων πχ των διαθέσιμων μεγεθών ενός πουκαμίσου
  • Quick stock update. Γρήγορη ενημέρωση στοκ
  • FAQ Desk. Προσθέτει μια ειδική σελίδα κοινών ερωταπαντήσεων για τον επισκέπτη
  • Side banner. Ένα πλαίσο για την προσθήκη διαφημίσεων και προωθητικών ενεργειών
  • ckeditor. Απλός επεξεργαστής κειμένων που εμφανίζεται σε όλη τη διαχείριση και στα κομμάτια όπου απαιτείται η εισαγωγή κάποιου κειμένου, βοηθώντας στην εύκολη μορφοποίησή τους
  • Modular front page. Ελέγχει ποιά στοιχεία θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του καταλόγου
  • TMS. Προσθέτει καρτέλλες στην σελίδα εμφάνισης του κάθε προιόντος
  • Net terms. Δίνει τη δυνατότητα χορήγησης πίστωσης στον πελάτη
  • Product quick edit. Γρήγορη και άμεση επεξεργασία ενός προιόντος
  • Hide categories and products. Επιτρέπει την ύπαρξη μεν μιας κατηγορίας αλλά την δυνατότητα μη εμφάνισής της στον κατάλογο
  • Orderlist. Μια λίστα όλων των παραγγελιών
  • Master password. Ορίζει έναν κωδικό πρόσβασης, με τον οποίο ο διαχειριστής μπορεί να μπαίνει στο κατάστημα ως ο πελάτης
  • Easy populate. Εισάγει και εξάγει τον πλήρη κατάλογο των προιόντων σε μορφή διαχειρίση από το excel
  • Database check tool. Διάφοροι έλεγχοι της καλής λειτουργίας της βάσης δεδομένων
  • Mapping imports. Μπορεί να εισάγει βάσης δεδομένων από άλλα CRMs
  • Security pro. Ασφαλίζει από επιθέσεις ολόκληρο το site
  • Purchase addon. Παρακολουθεί και καταχωρεί τις αγορές εμπορεύματος, τις επαναλήψεις, τους προμηθευτές κτλ
  • Banner box. Ένα πλαίσιο εισαγωγής διαφημίσεων και προωθητικών ενεργειών
  • Ask a question. Δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να ρωτήσει κάτι ειδικά για ένα συγκεκριμένο προιόν
  • Products short descriptions. Προσθέτει μια μικρή περιγραφή του προιόντος αμέσως μετά τον τίτλο του
  • Web site backup. Δυνατότητα αυτοματοποιήμενου backup ολόκληρου του site
  • Sitemonitor. Παρακολουθεί και ελέγχει τα αρχεία του site για τυχόν  κακόβουλη πρόσβαση σε αυτά ή και αλλαγής τους
  • Image gallery. Προσθέτει μία ξεχωριστή σελίδα όπου μπορούν να αναρτηθούν φωτογραφίες πχ του φυσικού καταστήματος
  • Reset admin password. Σε περίπτωση απώλειας του κωδικού πρόσβασης του διαχειριστή , στέλνει ένα νέο μέσω email
  • Skype box. Προσθέτει ένα ειδικό πλαίσιο στον κατάλογο, για την δυνατότητα επικοινωνίας του πελάτη με τον διαχειριστή μέσω skype
  • Show categories and products. Εμφανίζει στον κατάλογο τα προιόντα αλλά και τις υποκατηγορίες
  • X-sell. Ο διαχειριστής μπορεί να συνδέει προιόντα μεταξύ τους, προτείνοντας τα στον πελάτη
  • Links manager. Ειδική διαχείριση συνδέσμων με άλλα websites
Αυτά είναι τα όσα έχουν εγκατασταθεί μέχρις στιγμής, που δουλεύουν σωστά μόνα αλλά και σε συνεργασία μεταξύ τους και έχουν, εκτός από την μεγάλη λειτουργικότητα που προσφέρουν και καλή εμφάνιση στο κατάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου