27 Ιουν 2014

Τα εργαλεία του διαχειριστή ενός eshop

Ποια είναι τα απαραίητα εργαλεία, τόσο σε ότι αφορά το hardware όσο και το software αλλά και γενικότερα, που θα χρειαστεί ένας επιχειρηματίας έτσι ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά και απροβλημάτιστα ένα eshop ;

Για κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει ή ήδη είναι στην διαδικασία έναρξης ενός online καταστήματος, εκτός των κλασσικών χρειαζούμενων που θα πρέπει να αγοράσει ή ετοιμάσει, υπάρχουν και κάποια πράγματα που ενδεχομένως να αμελήσει ή και να μην δώσει την σημασία που πρέπει με αποτέλεσμα τελικά να φρενάρει ή και να προβληματιστεί κατά τα πρώτα του και πιο δύσκολα βήματα, σε αυτόν τον τρόπο επιχειρηματικότητας.



Με την εξ ορισμού λειτουργία ενός online καταστήματος για 24 ώρες την ημέρα, 7 ημερών την εβδομάδα και 365 ημερών τον χρόνο, ο ιδιοκτήτης ή καλύτερα ο διαχειριστής του, θα πρέπει να μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό, παντού και πάντοτε. Για να μπορεί να ελέγχει την καλή λειτουργία του, για να ενημερώνεται για τις νέες παραγγελίες, τις αποστολές που εκκρεμούν, να απαντά σε κάποιο αίτημα επικοινωνίας από έναν πελάτη και γενικά για να είναι παρών κάθε στιγμή στο κατάστημά του.

Ας δούμε λοιπόν μαζί ένα προς ένα τα απαιτούμενα.

Υπολογιστές ή ελληνιστί Computer
Σίγουρα το πιο προφανές, είναι το να υπάρχει ήδη ένας υπολογιστής, με την μορφή φορητού - laptop ή σταθερού. Όμως αυτός δεν θα είναι αρκετός!

Στην περίπτωση που υπάρχει ήδη ενεργό φυσικό κατάστημα, θα απαιτηθούν οπωσδήποτε 2 διαφορετικά pc. Το ένα, που θα χρησιμοποιείται κυρίως στον χώρο εργασίας, που καλό είναι να είναι ένα φορητό με αποκλειστική χρήση την εργασία στο κατάστημα και για το κατάστημα, αξιόπιστο και καλής ποιότητας και με έμφαση όχι στο ακριβό κόστος αγοράς του ή και στην υπολογιστική  δύναμη που θα έχει, αλλά στην καλή οθόνη, στο μικρό βάρος που θα επιτρέπει την εύκολη μεταφορά του και στον αρκετό αποθηκευτικό χώρο του δίσκου του.

Η περίπτωση των tablet και των καλών smartphones, δεν εξετάζεται καθώς πρόκειται για συσκευές που αν και μπορούν πάντα να είναι online, προσφέρουν ταυτόχρονα και περιορισμένες δυνατότητες πραγματικής εργασίας.

Το δεύτερο pc θα πρέπει να υπάρχει απαραίτητα στο σπίτι, και δεν έχει σημασία αν είναι επίσης φορητό ή σταθερό. Σημαντικό όμως και εδώ, είναι να είναι ασφαλές, αξιόπιστο, πάντα σε λειτουργία και γενικά να προστατεύεται καλά από ιούς όπως και από την πρόσβαση σε αυτό και στα δεδομένα που θα κρατά, από χρήστες που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στα αρχεία του.

Εκτυπωτής και φαξ
Ένας τουλάχιστον εκτυπωτής και ένα φαξ ή ένα όλα-σε-ένα πολυμηχάνημα κρίνονται ως απόλυτα απαραίτητο. Σίγουρα, όσο η τεχνολογία προοδεύει οδεύουμε σε paper free περιβάλλοντα και το χαρτί δείχνει να μην χρειάζεται, όμως για την ώρα, για ένα κατάστημα είναι ακόμα αναγκαία εργαλεία και δεν θα πρέπει να λείπουν.

Τηλεφωνική γραμμή και internet
 Καλό θα είναι η ύπαρξη μίας τουλάχιστον τηλεφωνικής γραμμής, με την μορφή του τηλεφωνικού αριθμού, να είναι αφιερωμένη στην αποκλειστική χρήση των επικοινωνιών του eshop. Ταυτόχρονα εξίσου απαραίτητη είναι η πάντοτε διαθέσιμη πρόσβαση στο internet. Ο επιχειρηματίας λοιπόν, θα πρέπει να εξασφαλίσει την εύρεση αξιόπιστων παρόχων και προγραμμάτων τηλεφωνίας.

Επιπρόσθετα, πρόσβαση στο internet θα χρειαστεί και για το σπίτι.

Αποθηκευτικός χώρος
Όλα τα αρχεία της δουλειάς σας, που ειδικά στην περίπτωση λειτουργίας ενός eshop είναι κατά βάση ψηφιακά, θα πρέπει να έχουν και τακτά ενημερωμένα αντίγραφα ασφαλέιας για την περίπτωση απώλειας ή ζημιάς. Προμηθευτείτε λοιπόν έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο για την αποκλειστική χρήση της αποθήκευσης αυτών των πολύτιμων αρχείων ή τουλάχιστον φροντίστε να τα αντιγράφετε σε οπτικά μέσα όπως cd ή dvd.

Software και προγράμματα
Σε ένα καλά ρυθμισμένο και τακτοποιημένο περιβάλλον εργασίας, όπως αυτό προσφέρεται από το λειτουργικό σύστημα ( windows, Linux ή MacOs ) που θα τρέχουν τα pc εργασίας, σίγουρα θα φανούν χρήσιμα και επιπλέον εργαλεία:

1) Antivirus: Δεν είναι ανάγκη αυτό να είναι αγορασμένο μιας και δωρεάν λύσεις όπως το Avira ή το Avast είναι επαρκείς, αρκεί να είναι πάντα ενημερωμένες και σε λειτουργία.

2) Επεξεργαστής κειμένου: Ακόμα και αν δεν αναπτύσετε μόνοι σας το online κατάστημά σας, καλό είνα να έχετε διαθέσιμο κάποιον επεξεργαστή κειμένου και κώδικα, σαν και το δωρεάν Notepad++ ή το Notepad2

3) Επεξεργαστής φωτογραφιών και εικόνων: Οι φωτογραφίες των προιόντων που θα ανεβάζετε στο κατάστημά σας, δεν θα πρέπει να δημοσιεύονται απευθείας αλλά πρώτα επιβάλλεται να επεξεργάζονται για να βελτιωθεί η ευκρίνειά τους, να μειωθεί το μέγεθός τους ή και για να προστεθούν εφφέ. Ένα πρόγραμμα σαν το δωρεάν Gimp θα φανεί πολύ χρήσιμο για αυτήν τη δουλειά.

4) Αναγνώστης αρχείων PDF: Δωρεάν προγράμματα όπως το εξαιρετικό Foxit reader ή το κλασσικό Adobe reader επιτρέπουν την ανάγνωση συνοδευτικών τεχνικών εγχειριδίων, οδηγιών, εκθέσεων κτλ

5) Εισαγωγή watermarks:  Όταν ανεβάζετε φωτογραφίες στο eshop σας, ειδικά μάλιστα όταν αυτές τις έχετε τραβήξει εσείς οι ίδιοι  ή και γενικότερα δεν θέλετε να σας τις "κλέψουν" άλλοι, θα πρέπει πριν την δημοσίευση τους να έχει ενσωματωθεί σε αυτές κάποιο watermark προστασίας. Αν λοιπόν το βασικό πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας που χρησιμοποιείτε, δεν έχει αυτήν την δυνατότητα, δοκιμάστε το δωρεάν JACo watermark

Αυτά είναι μερικά από τα πρώτα εργαλεία που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε. Μαζί όμως, με επιμονή, καλή οργάνωση και προγραμματισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου