24 Ιουν 2014

Eshop φιλικό προς τον πελάτη

Αποφασίσατε λοιπόν να ξεκινήστε το νέο σας eshop. Μπορεί να είναι η πρώτη επαφή με το είδος ή να υπάρχει προηγούμενη εμπειρία, είτε σαν πελάτης είτε ως επιχειρηματίας. Έχετε κάνει τους υπολογισμούς σας, έχετε αρχίσει τις διερευνητικές επαφές με ειδικούς του είδους, κατασκευαστές online καταστημάτων, πολύ πιθανόν έχετε κιόλας πελαγώσει με τις άγνωστες έννοιες που ακούσατε από αυτούς, όπως SEO, pagerank, καλές θέσεις στα αποτελέσματα του  google και άλλα τέτοια.

Όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο φαίνονται. Το σημαντικό είναι να επιτύχετε να δημιουργήσετε πρώτα και πάνω από όλα, ένα καλαίσθητο κατάστημα και όσο περισσότερο γίνεται φιλικότερο για τον χρήστη. Ακόμα και η ίδια η Google έχει αναφέρει ότι προωθεί σελίδες, εντυπωσιακές, λειτουργικές και πραγματικά φιλικές και χρηστικές.


Ας δούμε λοιπόν μερικά σημεία που θα πρέπει να προσεχτούν, άσχετα εάν θα αναθέσετε σε κάποιον να σχεδιάσει το site σας από το μηδέν, αν αγοράσετε κάτι έτοιμο ή εάν θα το αναπτύξετε μόνοι σας με κάποια έτοιμη πλατφόρμα αυτές που είδαμε στο  Προγράμματα για eshop .


Εύκολη και άνετη πλοήγηση στο online κατάστημα σας
Το πρώτο σημείο που θα πρέπει να δωθεί όλη η προσοχή, είναι η δομή και ο όλος σχεδιασμός της σελίδας σας. Όπως και τα θεμέλια ενός κτιρίου και ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, καθορίζουν την λειτουργικότητα του κτιρίου, τις δυνατότητες επέκτασης και άνεση των κατοίκων του, έτσι και το eshop σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, να παρουσιάζει σωστά και καθαρά το προιόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε και ανεξάρτητα του πόσο σύνθετο είναι θα πρέπει να φαίνεται απλή η χρήση του στον πελάτη.

Ο πελάτης θα πρέπει με ελάχιστα κλικ από την αρχική σελίδα να βρίσκει αυτό που θέλει και σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζουν και ο όλος σχεδιασμός αλλά και ο χωρισμός των προιόντων σας σε κατηγορίες όπως και η δημιουργία μενού, κατάλληλα ιεραρχημένων. Το κάθε προιόν λοιπόν θα πρέπει να είναι σωστά κατανεμημένο στην κατηγορία του ενώ θα πρέπει να μπορεί να εμφανίζεται και βάσει της αναζήτησης, που θα παρέχει η σελίδα σας, ανάλογα με τα ειδικά χαρακτηριστικά του.

Αναζήτηση για τον χρήστη του eshop
Αναπόσπαστο κομμάτι του site σας, η δυνατότητα εσωτερικής αναζήτησης κάποιου προιόντος. Απαραίτητη δυνατότητα όταν ένα κατάστημα περιέχει ακόμα και χιλιάδες προιόντων, είναι σίγουρα μεγάλη ευκολία για τον υποψήφιο πελάτη αλλά και μια καλή πηγή στατιστικών για τον καταστηματάρχη που θα μπορεί να βλέπει από την πλευρά της διαχείρισης, τι αναζητούν οι πελάτες του.

Περιγραφή των προιόντων
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα ενός eshop σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα, που είδαμε και στο Τι μπορεί να μου προσφέρει ένα eshop ;, είναι αυτό της ελάχιστης τριβής με τον πελάτη. Για να είναι όμως αποτελεσματικός αυτός ο παράγοντας, για να κρατήσετε τον χρήστη στην σελίδα σας και για να καταφέρετε τελικά την πώληση, θα πρέπει η περιγραφή των προιόντων σας να είναι όσο πιο λεπτομερής, σωστή φυσικά αλλά και όσο πιο αναλυτική γίνεται. Δεν αρκεί η απλή αντιγραφή των όσων βρήκατε στην σελίδα του προμηθευτή σας, αλλά θα πρέπει να αφιερώσετε και λίγο χρόνο και κόπο παραπάνω για να δώσετε στον υποψήφιο πελάτη την καλύτερη δυνατή εικόνα για το προιόν, που μην ξεχνάτε ότι ούτε μπορεί να δει από κοντά ούτε και να πιάσει.

Κόπος και χρόνος ελάχιστος που θα επενδύσετε, αλλά που όμως θα έχει καλύτερα αποτελέσματα στις πωλήσεις, πιο επαγγελματική εικόνα για την σελίδα σας αλλά και που μπορεί να γλυτώσει αρκετές εργατοώρες σπαταλημένες σε διευκρινιστικά τηλεφωνήματα.

Σχετικά προιόντα
Σαν συνέχεια της περιγραφής ενός προιόντος, μία καλή πρακτική είναι η εμφάνιση παρόμοιων ή σχετικών προιόντων. Επιπρόσθετα δηλαδή της περιγραφής και μετά από αυτήν, μπορείτε να προτείνετε στον πελάτη, κάποιο αξεσουάρ, ένα πρόσθετο εξάρτημα ή ένα παρόμοιο προιόν καλύτερων δυνατοτήτων ή που να συνδυάζεται με αυτό.

Σύγκριση προιόντων
Μία πολύ χρήσιμη δυνατότητα που μπορεί να παρέχει το κατάστημά σας, ειδικά σε τυποποιημένα προιόντα, είναι αυτή της σύγκρισης πολλαπλών προιόντων. Βοηθά τον πελάτη να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει και σίγουρα δίνει μεγαλύτερη χρηστική αξία στο κατάστημά σας. Θέλει προσοχή όμως η απόφαση για την ενσωμάτωση μιας τέτοιας δυνατότητας καθώς δεν ταιριάζει παντού και σε όλα τα είδη.

Φωτογραφίες και video
Επιπρόσθετα στην περιγραφή του προιόντος, καλό θα είναι να προσθέτετε εκτός από την βασική φωτογραφία του προιόντος ακόμα περισσότερες ή και αρχεία video, όπως από το Youtube. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι καλής ποιότητας, καθαρές και ικανές να κρατήσουν τον χρήστη περισσότερη ώρα στο κατάστημά σας έτσι ώστε να αυξηθούν παράλληλα και οι πιθανότητες πώλησης. Είναι καλό μάλιστα, ειδικά εάν οι φωτογραφίες που παραθέτετε είναι δικές σας και όχι κάποια αντιγραφή από τον κατασκευαστή, θα πρέπει να σκεφτείτε και την διαφύλαξή τους με κάποιο διακριτικό watermark.

Σημεία έμφασης και προσοχής
Το κουμπί ΑΓΟΡΑ δίπλα από κάθε προιόν, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, τυχόν προσφορές και άλλα σημεία που θέλετε να προσέξει ο πελάτης, θα πρέπει να είναι εμφανή και να ξεχωρίζουν από όλην την υπόλοιπη σελίδα.

Ειδικά το κουμπί ΑΓΟΡΑ, δεν θα πρέπει να μπερδεύει τον χρήστη, αλλά να τραβά το μάτι με τον σχεδιασμό και τα χρώματά του και να είναι άμεσα κι εύκολα διακριτό.


Τακτική ανανέωση
Ένα eshop διαφέρει πολύ από όλες τις άλλες επαγγελματικές σελίδες. Είναι από την φύση του  "ζωντανό" λόγω της εξ ορισμού αλληλεπίδρασης με τον χρήστη, αλλά και επειδή ακριβώς όπως κι ένα φυσικό κατάστημα, χρειάζεται τακτικότατη ενημέρωση της βιτρίνας, τακτοποίηση των "ραφιών" του και της αποθήκης. Ένας μάλιστα καλός τρόπος ανανέωσης, ειδικά εάν εμπορεύεστε προιόντα ή υπηρεσίες που δεν αλλάζουν γρήγορα ή εάν έχετε αναγκαστικά μικρό αριθμό προιόντων, είναι η συνεχής προσθήκη χρηστικών συμβουλών, οδηγιών χρήσης και συντήρησης ή ακόμα και των νέων της επιχείρησής σας.


Εκπτώσεις, προσφορές και κουπόνια
Κλασσικοί τρόποι διαφήμισης και προώθησης και των προιόντων αλλά και ολόκληρου του online καταστήματός σας. Θα πρέπει να είναι προφανείς και μπορείτε να σχεδιάσετε και μία ολόκληρη στρατηγική μέσω προώθησης email, newsletter, κοινωνικών δικτύων, ειδικών φόρουμ κτλ.

Βοήθεια και υποστήριξη
Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι όλοι οι πελάτες και χρήστες της σελίδας σας, αλλά και του διαδικτύου, δεν έχουν την ίδια άνεση και εξοικείωση με αυτόν τον τρόπο αγορών, αλλά ενδεχομένως να έχουν και απορίες για τα ίδια τα προιόντα και τις υπηρεσίες σας. Φροντίστε λοιπόν να εξοπλίσετε το κατάστημά σας, με ειδικές σελίδες αφιερωμένες σε Συχνές Ερωτήσεις ( F.A.Q ), σε οδηγούς και τρόπους χρήσης, εγχειρίδια, ειδικά τηλέφωνα και τρόπους επικοινωνίας  κτλ.

Τρόποι αποστολής και πληρωμής
Όσο περισσότεροι είναι οι δυνατότητες παραλαβής ενός προιόντος όπως και οι τρόποι όπου ο πελάτης μπορεί να εξοφλήσει τις αγορές του, τόσο το καλύτερο για το κατάστημά σας καθώς θα περιορίσετε σε μεγάλο βαθμό την δυσκολία αγορών και δεν θα χάνετε εύκολα τον πρόθυμο πελάτη.

Πρόσθετες λειτουργίες
Η δυνατότητα εκτύπωσης των περιγραφών των προιόντων σας, η ύπαρξη λίστας επιθυμιών ( wish list )
που θα ενημερώνει τον πελάτη για το πότε παραλάβατε ένα νέο προιόν ή πότε ανανεώθηκε το στοκ, είναι μικρά αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικά και πελατοκεντρικά σημεία που σίγουρα θα βοηθήσουν στις πωλήσεις του καταστήματός σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου