18 Ιουν 2014

Τι μπορεί να μου προσφέρει ένα eshop ;

Η μονολεκτική απάντηση, στην ερώτηση του τίτλου, είναι ένα πολύ απλό "Πολλά" !

Θα μου πείτε αυτό δεν λέει και τίποτα, στον επίδοξο διαδικτυακό έμπορο, πέρα από ότι χαρίζει μια εξαιρετική τόνωση των ελπίδων, των φιλοδοξιών και των ονείρων του. Με βάση τα όσα έχει ακούσει για το όλο εγχείρημα από φίλους, συναδέλφους αλλά και από τις δουλειές και τα επιχειρήματα των πάμπολλων που έχουν τολμήσει μέχρι σήμερα.

Ας δούμε λοιπόν διεξοδικά  τα βασικά πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει το εγχείρημα της δημιουργίας ενός eshop, ακόμα και εάν αυτό δεν αποδειχτεί ιδιαίτερα επιτυχημένο. Πλεονεκτήματα που έρχονται να προστεθούν σε εκείνα της κυριολεκτικά ανέξοδης δημιουργίας ενός eshop συγκριτικά με το ξεκίνημα ενός κλασσικού καταστήματος.


Μπορείτε σε αυτό το σημείο, να δείτε και το άρθρο, όπου περιγράφω συνοπτικά το ελάχιστο κόστος ίδρυσης ενός eshop,  που θα το βρείτε εδώ.

Για έναν έμπορο ή επαγγελματία, ενεργό και με ήδη υπάρχουσα επιχείρηση, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να τον απασχολήσει, δεν είναι, παραδόξως ίσως, τα έξοδα και το κόστος για το ξεκίνημα, η τεχνική άγνοια, οι γνώσεις που θεωρεί ότι δεν έχει σχετικά με την πληροφορική, τα computer γενικά και τους απίθανους και άγνωστους ορισμούς που μπορεί να έχει ακούσει, όπως seo, page ranks και θέσεις εμφάνισης στις μηχανές αναζήτησης, το πως θα το δηλώσει στην εφορία και άλλα τέτοια, αλλά η μεγάλη δυνατότητα που θα αποκτήσει με την παράλληλη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, να επεκτείνει την πελατεία του, να διατηρήσει την ήδη υπάρχουσα, να αυξήσει τον τζίρο του και να μεγαλώσει τελικά και την απήχηση της επιχείρησης του αλλά ακόμα και το μέγεθός της όπως και - γιατί όχι, αν στήσει μία σωστή δουλειά; -το κύρος  της.

Να τα δούμε λοιπόν ένα προς ένα:

Πελατεία
Ένα φυσικό, κλασσικό κατάστημα, όσο κι αν έχει κοστίσει η απόκτησή και το στήσιμό του, όσο κι αν στοιχίζει σε χρήμα και εργατοώρες όπως και προσωπική προσπάθεια η λειτουργία του, έχει τελικά μία αξεπέραστη οροφή. Το μέγεθος της βιτρίνας του, το κατά πόσο είναι εμπορικός ο δρόμος ο οποίος και βρίσκεται, το εάν η γειτονιά, η περιοχή  κι ο δήμος  που το φιλοξενούν προσφέρονται για την συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα, όπως και από το ωράριο λειτουργίας του.

Αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη το τελευταίο, το ωράριο δηλαδή, όλοι οι άλλοι παράγοντες, είναι εντελώς ανελαστικοί. Όσο επιτυχημένο κι αν είναι ένα κατάστημα,όσο δραστήριος και σωστός ο ιδιοκτήτης του, δεν θα μπορέσει με κανένα τρόπο να μεγαλώσει ούτε τα τετραγωνικά κάλυψης της βιτρίνας του,  ούτε τους πελάτες που θα μπορεί να εξυπηρετήσει. Κι αν το επιχείρημα της βιτρίνας φαίνεται αυτονόητο, πολλοί έμποροι κι επαγγελματίες, είναι συνηθισμένη διαπίστωση, ότι αγνοούν έναν βασικό παράγοντα όταν υπολογίζουν τους πόσους πελάτες μπορεί να εξυπηρετήσει το κατάστημά τους, ταυτόχρονα αλλά και συνολικά την ημέρα. Τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μία πώληση.

Όλα αυτά αλλάζουν όμως, όταν το κατάστημα είναι ηλεκτρονικό. Μιας και  η "βιτρίνα" του πλέον είναι ορατή και έχει απήχηση κυριολεκτικά στο παγκόσμιο κοινό, η δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης πολλαπλών πελατών και αγορών από αυτούς είναι εξίσου κυριολεκτικά απεριόριστη, ενώ όλα τα eshop ξεκινούν από την ίδια ακριβώς αφετηρία ! Έχουν δηλαδή τις ίδιες δυνατότητες ανάπτυξης και μένει στην ικανότητα του επιχειρηματία να καθορίσει το πως και τελικά πόσο θα ανθίσει το κατάστημά του.

Το δε καθοριστικό πλεονέκτημα, πέρα από εκείνο της απέραντης βιτρίνας, είναι το ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι πάντα ανοικτό. Λειτουργεί για 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 μέρες τον χρόνο. Δεν κλείνει ποτέ και λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς να επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες, ωράρια λειτουργίας, ταραχές, διαδηλώσεις κυκλοφοριακές συνθήκες και άλλα όμορφα που δημιουργούν προβλήματα σε ένα κλασσικό μαγαζί.

Καθημερινή λειτουργία
Εδώ δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση μεταξύ των δύο τύπων εμπορικής δραστηριότητας. Θα έλεγα μάλιστα ότι με την σωστή οργάνωση και προγραμματισμό, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορεί να είναι πιο ξεκούραστο και να εξυπηρετεί καλύτερα την πελατεία του, λιανική, χονδρική ή υπηρεσιών, από ένα κλασσικό και πάλι τρόπο εργασίας. Φυσικά ισχύει το ρητό ότι ο "διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες", ειδικά όταν όντως αυτές είναι πολλές, αλλά η λειτουργία ενός eshop, αφήνει πραγματικά πολύ ελεύθερο χρόνο στον επιχειρηματία ο οποίος και μπορεί να αξιοποιηθεί πιο παραγωγικά.

Λιγότερη τριβή με τον πελάτη
Ένας από τους πιο δύσκολους τομείς, στην καθημερινή λειτουργία ενός καταστήματος, είναι αυτός της επαφής με τον πελάτη. Και μάλιστα δεν έχει καμία σημασία το πόσο καλός πωλητής είναι ένας εργαζόμενος, το εάν έχει όρεξη κι υπομονή, μιας και η συνεχής επαφή με πολύ κόσμο, σε καθημερινή και συνεχή βάση όπως και η προσπάθεια ικανοποίησης των ιδιαιτεροτήτων του κάθε υποψήφιου πελάτη, μοιραία επιφέρει κόπωση και τελικά κακά αποτελέσματα στο ταμείο.

Εάν όμως εξετάσουμε την λειτουργία ενός eshop, είτε αυτό είναι συμπληρωματικό ενός ήδη υπάρχοντος φυσικού καυαστήματος είτε αυτόνομο και μοναδικό, με την σωστή τοποθέτηση των προιόντων και των υπηρεσιών που αυτό προσφέρει, η διαδικασία της πώλησης δεν ξεκινά από το μηδέν κάθε φορά αλλά έχει προηγηθεί μια καλή προεργασία στην οποία και μπορεί να στηριχτεί ο πωλητής, κλείνοντας την πώληση όπου χρειάζεται και εάν φυσικά αυτή δεν έχει "προκύψει" αυτόματα ! Μέσα δηλαδή από τις διαδικασίες εμφάνισης, πώλησης και πληρωμής του eshop.
 
Ελεύθερος χρόνος και δυνατότητες
Γράφω παραπάνω ότι η λειτουργία ενός eshop, αποδεικνύεται πιο ξεκούραστη από ότι αυτή ενός φυσικού μαγαζιού. Βέβαια τα πάντα είναι σχετικά, αλλά ένα καλοστημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, πέρα από το πρώτο διάστημα που απαιτεί το στήσιμό του και ο προγραμματισμός εργασίας, μπορεί να μην απαιτεί παραπάνω από ένα δίωρο εργασίας κι απασχόλησης σε αυτό, και μάλιστα με τις .....πυτζάμες !

Δεν συμφωνώ , είναι η αλήθεια, με  αυτήν την τακτική, αλλά είναι επίσης γεγονός και έχω και υπόψη μου αρκετά παραδείγματα, εμπόρων και επαγγελματιών που αφιερώνουν όχι πάνω από 1 ώρα ημερησίως και όχι περισσότερο από ένα δίωρο και τρίωρο τα Σαβατοκύριακα από την άνεση του σπιτιού τους, για καταστήματα που τους αποφέρουν καλά έσοδα, κέρδη και πελατεία και προπάντων πλήρως ικανοποιητικά για τους στόχους που έχουν θέσει.

Διαφήμιση της ταμπέλας
Στην σύγχρονη εποχή, το να διαθέτει μία οποιαδήποτε επιχείρηση email και διαδικτυακή παρουσία, τείνει να γίνει τόσο απαραίτητο όσο είναι εδώ και χρόνια, το τηλέφωνο και το fax. Ειδικά μάλιστα όταν μία επιχείρηση είναι ήδη σε λειτουργία με τον παραδοσιακό τρόπο, η ταυτόχρονη και μάλιστα ενεργητική ύπαρξη της στον παγκόσμιο ιστό, της προσφέρει κύρος, δείχνει στους πελάτες της ότι είναι ζωντανή και δραστήρια αλλά και παράλληλα, όπως πολλοί έμποροι κυρίως ανακαλύπτουν, ακούει τους πελάτες της δίνοντας τους την δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης, ενημέρωσης και προσοχής.

Επιπλέον, ισχύει και πάλι το πλεονέκτημα της βιτρίνας, μιας και η ταμπέλα, η φίρμα, ο τίτλος της, φαίνεται ακούγεται και δραστηριοποιείται σε πολύ ευρύτερο κύκλο. Και μπορεί κάλλιστα να ανταγωνιστεί "στα ίσια" ακόμα και σε αγορές που δεν έχει ή δεν σκόπευε ποτέ να αποκτήσει φυσξική παρουσία.

Συμπέρασμα ;

Ναι, το άνοιγμα στον υπέροχο και απέραντο κόσμο του διαδικτύου ( ελληνιστί internet ), και αξίζει και συμφέρει και μπορεί να προσφέρει πολλά.

Μπορείτε επίσης να δείτε:

Προγράματα για eshop

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου