16 Ιουν 2014

Τι είναι ένα eshop ;

Mία υποτίθεται εύκολη ερώτηση η οποία έχει και μία πανεύκολη απάντηση, που μπορούν να δώσουν όλοι, ακόμα κι αν δεν είναι επαγγελματίες έμποροι. Το πρόβλημα όμως είναι ότι η ερώτηση δεν ρωτάται πραγματικά ποτέ από τους "ενδιαφερόμενους", ενώ η απάντηση ή καλύτερα οι απαντήσεις που λαμβάνονται είναι πολλες φορές παραπλανητικές. Τουλάχιστον.

Σε αυτό το άρθρο, θα προσπαθήσω να απαντήσω, μεταφέροντας την εμπειρία  και από τα τρία στάδια της επιχειρηματικότητας, δηλαδή του κλασσικού εμπόρου, του καταστηματάρχη με ταυτόχρονη  "φυσική" και "ιντερνετική" παρουσία και τελικά αποκλειστικά και μόνο, της εμπορικής δραστηριότητας μέσω eshop.



Σύμφωνα λοιπόν, με τον ορισμό που δίνει η online εγκυκλοπαίδεια της Wikipedia, ένα eshop είναι:

"Online αγορές ή e-shopping είναι μια μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας αγαθά ή υπηρεσίες από έναν πωλητή μέσω του Internet χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα περιήγησης στο web. Εναλλακτικές ονομασίες είναι: e-web-κατάστημα, e-shop, e-κατάστημα, ηλεκτρονικό, web-shop, web κατάστημα, ηλεκτρονικό κατάστημα, σε απευθείας σύνδεση βιτρίνα και εικονικό κατάστημα. "

Μετάφραση σε απλά ελληνικά ;

Ένα eshop δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα κανονικό, "φυσικό" όπως διευκρινίζεται μαγαζί.

Για την ακρίβεια όμως είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Είναι ευκαιρία !!

Είναι μία ευκαιρία για την ενίσχυση των εσόδων ενός υφιστάμενου καταστήματος, προσφέροντας μία φτηνή επέκταση, είναι η ευκαιρία ενός νέου ξεκινήματος για κάποιον που δεν έχει ακόμη επαγγελματική δραστηριότητα, είναι η ευκαιρία για ανάπτυξη του συνολικού κύκλου εργασιών μίας οποιουδήποτε μεγέθους επιχείρησης, είναι η ευκαιρία διείσδυσης σε αγορές όπου οι περιορισμοί της φυσικής πα΄ντα έδρας δεν το επιτρέπουν, είναι τέλος μία εξαιρετική ευκαιρία διαφήμισης και marketing.

Πλεονεκτήματα ;

Τα πάντα όλα !

Μειονεκτήματα ;

Κανένα ! Αλήθεια πραγματικά κανένα.

Για όποιον δηλαδή είναι επαγγελματίας, έχει όρεξη για δουλειά, θέλει να επιβιώσει στον δύσκολο και νέο κόσμο από όλες τις απόψεις, που ζούμε και ακόμα και για εκείνον που αντιλαμβάνεται ότι τα παλαιά μοντέλα δουλειάς δεν ισχύουν πλέον ή και η επιμονή σε αυτά, αποτελεί μάλλον τροχοπέδη.

Πόσο τελικά διαφέρει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με ένα φυσικό ; 

Οι διαφορές θα έλεγα, είναι καθαρά τεχνικές. Καθώς και στα δύο μοντέλα εργασίας, ο επαγγελματίας χρειάζεται να βρίσκει προμηθευτές, εμπόρευμα, τις καλές τιμές που  θα του αφήσουν ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους, θα πρέπει να γεμίζει τα ράφια, να παρακολουθεί το στοκ, να καθορίζει και να ακολουθεί την εμπορική στρατηγική του, να μιλά με τον πελάτη, να κοιτά αυτός να μένει πάντοτε ευχαριστημένος ώστε να ξαναγυρίσει στο κατάστημα, θα πρέπει ακόμα και να ....σκουπίζει κάθε μέρα το μαγαζί του,. Είτε αυτό είναι φυσικό είτε ηλεκτρονικό !

Επίσης, οι τυπικές προυποθέσεις λειτουργίας είναι εξίσου οι ίδιες, εννοώντας ότι θα πρέπει να κάνει έναρξη στην εφορία και να κρατά βιβλία, θα πρέπει να είναι ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ ( μεγάλη αμαρτία εδώ  ), να γίνει μέλος στο επιμελητήριο της περιοχής του, να ακολουθεί και να είναι εντάξει νομικά και αστικά.

Δεν αλλάζει λοιπόν κάτι στην φιλοσοφία δουλειάς.

Κι όμως οι αλλαγές είναι πολλές και μεγάλες, ωστόσο έχουν να κάνουν με τα πλεονεκτήματα ενός online καταστήματος σε σχέση με ένα τυπικό φυσικό. Ας τα δούμε λοιπόν ένα -ένα:

Εμπορική θέση
Για κάποιον που σχεδιάζει να ανοίξει ένα φυσικό, κλασσικό κατάστημα, αφού πρώτα έχει αποφασίσει τι θα εμπορεύεται ή επαγγέλεται, το πρώτο και άκρως σημαντικό ζητούμενο, είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη θέση του κτιρίου που θα το στεγάσει.

Αυτονόητα λοιπόν, η διαφορά μιας γωνιακής θέσης ενός δρόμου στο κέντρο της Αθήνας και στην οδό Ερμού απέχει έτη φωτός από ένα αδιέξοδο στενάκι σε μια συνοικία της πόλης, ας πούμε της Πετρούπολης ή του Χαλανδρίου  και μάλιστα εκτός του εμπορικού της κέντρου.

Οι διαφορές έχουν να κάνουν φυσικά με την εμπορικότητα, με το κόστος απόκτησης, του ενοικίου αλλά και με της προσπάθειας και των εξόδων που θα χρειαστεί για να "πάρει μπροστά" το εν λόγω κατάστημα.

Ένα eshop όμως δεν έχει τέτοιου είδους προβλήματα.

Για όλα ισχύουν οι ίδιοι κανόνες, όλα έχουν τις ίδιες δυνατότητες έναρξης και όσο παράξενο κι αν ακούγεται, όλα είναι "μαγαζιά γωνία" αλλά και ταυτόχρονα "του σωρού". Αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι το μετά την έναρξη.

Τετραγωνικά και χώρος
Αντίστοιχες ομοιότητες, στην ....διαφορά, υπάρχουν και εδώ. Και πάλι ένα φυσικό κατάστημα είναι οπωσδήποτε πεπερασμένου μεγέθους, καθώς σίγουρα θα έρθει η στιγμή όπου οι φιλοδοξίες του επιχειρηματία δεν θα χωρούν πια σε αυτό.

Αντίθετα με την εκκίνηση ενός eshop, είτε στηριγμένου σε κάποια έτοιμη πλατφόρμα είτε σχεδιασμένο κατά παραγγελία, η χωρητικότητά του είναι ουσιαστικά άπειρη. Θα μπορεί να χωρέσει δηλαδή χιλιάδες τομείς, ακόμα περισσότερους κωδικούς εμπορευμάτων, ενώ τα "ράφια" του θα είναι κυριολεκτικά ατελείωτα !

Έξοδα εκκίνησης
Σε αυτό ακριβώς το σημείο, είναι που ο επίδοξος καταστηματάρχης, θα διαπιστώσει χαμογελώντας τα καλά νέα. Απλά δεν υπάρχει καμία απολύτως σύγκριση.

Για να ξεκινήσει ένα eshop, τα απαραίτητα κόστη λειτουργίας, δεν θα είναι πάνω από 150 με 350 ευρώ για μια περίοδο 2 ετών ! Αυτά αφορούν την αγορά του ονόματος όπως και την φιλοξενία, τον χώρο δηλαδή όπου θα αποθηκεύονται τα αρχεία  του ( κώδικας, βάση δεδομένων, φωτογραφίες, περιγραφές προιόντων κτλ ). Ένα απόλυτα μίνιμουμ μάλιστα ποσό, μπορεί και να μην ξεπερνά ακόμα και τα 100€ για την ίδια διετή περίοδο.

Διακόσμηση και εξοπλισμός
Άλλη μια δικαιολογία για χαμόγελα. Και πάλι τα κόστη δεν συγκρίνονται, ενώ με την προμήθεια και χρήση κάποιος δωρεάν πλατφόρμας eshop και με την προσθήκη  ενός πρότυπου ( αγγλιστί template )
από τα άπειρα και εξαιρετικά καλαίσθητα που υπάρχουν σε πηγές σαν και το Template Monster, με κόστη που ξεκινούν από τα €103 επιτυγχάνεται και η σωστή λειτουργία αλλά και η απαιτούμενη καλαισθησία.

Αυτά είναι και μερικά μόνον, από τα χαρακτηριστικά που συνιστούν τον ορισμό ενός eshop ή ελληνικά, ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Μπορείτε επίσης να δείτε:

Δωρεάν πλατφόρμες για eshop.

Τι μπορεί να μου προσφέρει ένα eshop

Ιστοσελίδες για τον επαγγελματία














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου