21 Ιουν 2014

Ιστοσελίδες για τον επαγγελματία

Απλή ιστοσελίδα παρουσίασης, επαγγελματική παρουσία ή eshop ;

Υποτίθεται πως όλοι γνωρίζουν ή δέχονται συμβουλές από ειδικούς του διαδικτύου, για το ποιά είναι η κατάλληλη μορφή που θα πρέπει να έχει η παρουσία τους στο διαδίκτυο. Μία απλή ιστοσελίδα, με τα τηλέφωνα, τις διευθύνσεις και ίσως και λίγα λόγια για έναν δικηγόρο ή υδραυλικό, μία πιο σύνθετη και με πολύ περισσότερα στοιχεία όπως βιογραφικό, παρουσίαση πελατών, στοιχεία εργασιών και τομείς δραστηριοποίησης για μία εισαγωγική εταιρεία ή για έναν γιατρό και ένα πλήρες eshop για έναν έμπορο ή μια εταιρεία λιανικής.

Όμως είναι τελικά τόσο εύκολη, απλή και σωστή τελικά αυτή η κατηγοριοποίηση επαγγελματιών και υπηρεσιών και μάλιστα τόσο απόλυτη ώστε κάποιοι να αποκλείονται από την μία ή την άλλη κατεύθυνση ;


 Ας δούμε ξεχωριστά αυτές τις τρεις κατηγορίες ιστοσελίδων και ας προσθέσουμε ακόμα μία. Της σελίδας χρονολόγιο, ημερολόγιο ή όπως λέμε στο χωριό μου, ένα blog.

Απλή ιστοσελίδα παρουσίασης
Η πιο απλή μορφή παρουσίας στο διαδίκτυο, είναι αυτή της κατοχύρωσης κι αγοράς ενός domain name  και η ανάρτηση μιας ιστοσελίδας με το πολύ ένα λογότυπο, ένα ιστορικό ενδεχομένως της εταιρείας ή το βιογραφικό του επαγγελματία, λίγα λόγια για το τι εμπορεύεται η εταιρεία ή για τις υπηρεσίες που προσφέρει και φυσικά τα απαραίτητα τηλέφωνα, fax και διευθύνσεις.

Αποτελεσματικότητα:
Απολύτως καμία ! Για την ακρίβεια ο μόνος που είναι ευχαριστημένος είναι ο πωλητής αυτού του πακέτου ( κατοχύρωση ονόματος + μίνιμουμ φιλοξενία + ιστοσελίδα ), ο οποίος και θα εισπράξει το αντίτιμο, αφήνοντας στον ευτυχή κάτοχο ένα αίσθημα υπερηφάνειας για το επίτευγμα. Αίσθημα που πολύ γρήγορα εξανεμίζεται, μιας και η σελίδα δεν παράγει απολύτως κανένα αποτέλεσμα ενώ αφήνεται στον μαρασμό όσο περνά ο καιρός, ενισχύοντας την εντύπωση στον επιχειρηματία, που τις περισσότερες φορές δεν κατέχει και το αντικείμενο, για το άσκοπο του όλου εγχειρήματος αλλά και για την χρησιμότητα του internet.

Προτείνεται:
Μόνον σε όσους, ανεξάρτητα της δραστηριότητάς τους, σκοπεύουν και έχουν προγραμματισμένη την αναβάθμισή της σε ένα πλήρες και καλαίσθητο και τελικά πραγματικό εργαλείο ενίσχυσης της εικόνας τους.

Επαγγελματική ιστοσελίδα
 Η εξασφάλιση παρουσίας στο διαδίκτυο με μία ιστοσελίδα που πέρα από μία απλή αντιγραφή των στοιχείων της σφραγίδας της επιχείρησης, θα περιέχει και πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, ένα σωστά δομημένο βιογραφικό ή ιστορικό της επιχειρηματικής δράσης του επαγγελματία ή της εταιρείας, ανεξάρτητες σελίδες με την παροχή μικρών άρθρων, συμβουλών ή παρουσιάσεις προιόντων και με γενική εικόνα η οποία θα είναι καλαίσθητη οπτικά, μπορεί να χαρακτηριστεί επαγγελματική.

Αποτελεσματικότητα:
Σίγουρα μεγάλη και οπωσδήποτε βοηθητικό εργαλείο για τον επαγγελματία, ακόμα και εάν η φύση της είναι "παθητική". Όταν δηλαδή δεν φτάνει στο σημείο να επικοινωνεί άμεσα με τον επισκέπτη ή δεν επεκτείνεται στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το facebook, το twiter ή το google plus.
Αρκεί η σελίδα να μην "βαλτώσει" με τον καιρό, να συντηρείται και να ανανεώνεται τακτικά με νέο περιεχόμενο. Διαφορετικά, ο οποισδήποτε τύχει να την επισκεφτεί, μάλλον θα αποκομίσει χειρότερη εντύπωση παρά από το να μην υπήρχε καθόλου.

Προτείνεται:
Στους επαγγελματίες κάθε είδους, από το νέο γιατρό που παράλληλα με τα στοιχεία επικοινωνίας και του γραφείου του, θα αναρτά περιστασιακά και περιγραφικά άρθρα σχετικά με την ειδικότητά του, έως τον ηλεκτρολόγο  που θα δίνει κάποιες συμβουλές ασφαλείας. Επίσης και σε εταιρείες που δεν σκοπεύουν σε πρώτη φάση να επεκταθούν στο διαδίκτυο, αρκεί πάντα η σελίδα να παραμένει ενημερωμένη και τακτικά ανανεωμένη.

Σίγουρα η αφιέρωση λίγου χρόνου τον μήνα έστω, μπορεί να αποφέρει οφέλη που δεν φαίνονται από πρώτη όψη.

Eshop
Οι ομοιότητες  αυτού του τύπου ιστοσελίδων, σταματούν στον όρο ....ιστοσελίδα και στον τρόπο με τον οποίο ξεκινούν την λειτουργία τους, με την αγορά δηλαδή ενός domain name.
Ένα eshop, είναι μία ζωντανή παρουσία η οποία και αλληλεπιδρά με τον επισκέπτη σε διάφορα επίπεδα. Ο επισκέπτης δηλαδή, μετατρέπεται σε έναν χρήστη της, η όλη φιλοσοφία του eshop περιστρέφεται ακριβώς γύρω από αυτόν με στόχο να τον κρατήσει όσο το δυνατόν περισσοτερο χρόνο εκεί, με τελικό στόχο την τελική μετατροπή του σε πελάτη.

Ο χρήστης, περιηγείται στα προιόντα, τα προσθέτει στο καλάθι του, εισάγει τα στοιχεία του, επιλέγει τρόπους πληρωμής κι αποστολής, εγγράφεται ως πελάτης και τελικά μπορεί και να πληρώσει το αντίτιμο των αγορών του.

Μία άλλη διαφορά είναι το πακέτο φιλοξενίας, καθώς ο απαιτούμενος χώρος είναι μεγαλύτερος προκειμένου να είναι ικανός να στεγάσει αρκετά προιόντα και εικόνες, αλλά και η αναγκαιότητα ύπαρξης μιας ή και περισσοτέρων βάσεων δεδομένων, πολλαπλών διευθύνσεων email και κάλυψης περισσότερης κίνησης δεδομένων ( bandwidth ).

Αποτελεσματικότητα:
Η καλύτερη και πιο ενισχυτική εικόνα για μία ήδη υπάρχουσα επιχείρηση, ενώ ο συνδυασμός της με ένα blog συμβουλών όπως και με τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα. Και εδώ φυσικά ισχύει ο απαραίτητος κανόνας της τακτής ανανέωσης του περιεχομένου και σίγουρα μετρά σε μεγάλο βαθμό η φιλικότητα και το καλό στήσιμό της.


Προτείνεται:
Σε εταιρείες λιανικής, χονδρικής ή και των δύο δραστηριοτήτων, σε όλων των ειδών τα υπάρχοντα φυσικά καταστήματα ανεξαρτήτου μεγέθους, αλλά ακόμα και σε επαγγελματίες όπως για παράδειγμα ασφαλιστές που επιθυμούν να πουλήσουν υπηρεσίες.

Blogging
Εις την αλλοδαπήν, όπου σε μεγάλη αντίθεση με την χώρα της "φαιδράς πορτοκαλέας"  ( ναι για την Ελλάδα λέω ) η έναρξη ενός blog από κάποιον επαγγελματία και η χρήση αυτού του τρόπου γνωριμίας με το κοινό όπως και η επικοινωνία με το υπάρχον πελατολόγιό του, έχει αποδειχτεί εξαιρετικά αποτελεσματικός κι ωφέλιμος.
Αρκεί βέβαια, όπως και στις παραπάνω περιπτώσεις, η επικοινωνία να είναι τακτή και το χρονολόγιο να ανανεώνεται τακτικά με χρήσιμες κι ουσιαστικές αναρτήσεις. Και παρέχοντας πάντα ευδιάκριτα τα στοιχεία της επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου